woensdag 26 augustus 2009

Endless summer

De zomer leek eeuwig te duren dit jaar.

Eerst kwam de opluchting van het zalig niets doen. Toen het inpakken voor 3 weken Nederland en de opwinding voor het vertrek. Twee weken van weerzien, bijkletsen en afscheid. Ieder bezoek altijd weer te kort en de emoties liepen lopen soms hoog op. Het weekje samen in Friesland was heerlijk, ondanks de regen en de wind. Hollandser kon bijna niet. We zeilden met Michiel en Hiske en de kids, we zwommen, en we lachten samen met Esther om de knee-board pogingen van Robert achter de valk. Wiegert roeide ons 's avonds romantisch naar een terrasje aan het water, we winkelden in Sneek en deden onverwachte aankopen in Balk. We maakten plannen voor een volgend bezoek in de mooiere en grotere huisjes aan het meer, samen met vienden of familie en dat zegt alles over onze ervaring in de Pharshoeke in Heeg.

We hadden een uitermate gezellige terugreis op plekken bij de nooduitgang, tegenover een last-minut-IPB familie op de klapstoelen. Dit keer reisde Beatriz met ons terug om alvast wat sfeer te proeven voordat Yvonne, Martien en Maarten kwamen. Ruben en Beatriz vermaakten zich samen alsof we niet al twee jaar ergens anders wonen. Yvonne,Martien en de kids vertrokken eerst, naar alle toeristenplaatesen waar wij helaas nog steeds niet geweest zijn en die nu toch ernstig overwogen moeten worden voordat het avontuur voorbij is. Zelfs Vegas hebben we nog steeds niet aangedaan.

We zagen elkaar weer in Sea World in San Diego , waar traditiegetrouw in de Merkies familie weer een reuze orka gewonnen diende te worden, die natuurlijk ook dit keer niet meereisde overzee. Heel grappig allemaal!! Het was Ilana, die met ons mee reisde op vakantie, die dit jaar het ringetje over de fles mikte. Gelukkig hadden we een soort voorgevoel en waren we dit keer met de Toyota Sienna bus op stap gegaan en was het iets comfotabeler verder reizen voor de kids dan vorig jaar. Aangezien het Ilana was die de ring gooide, verblijft de orka nu in Half Moon Bay, lekker dicht bij de oceaan. Ik heb haar vader niet gesproken sindsdien. (Voor wie deel I van het orka verhaal heeft gemist: De orka is ongeveer 2 meter lang).
In San Diego bezochten we ook Wiegert's nieuwe neefje Gavin. Een schattig, lief, klein ventje. Otto en Leslie trakteerden ons op een lekkere chili. Zo langzamerhand krijgen we toch een een klein familieclubje om ons heen in California.

De tweede vakantie week in Big Bear, werd langzamerhand steeds verder ingekort en uiteindelijk waren we dinsdag alweer terug in San Mateo voor Ruben's introductie op de Highschool. Zo konden we ook nog even genieten van het laatste bezoek van de familie De Groot en Merkies. Alle kinderen samen in de family room maakte de nacht wat kort, maar was geloof ik wel erg gezellig. Toen iedereen vertrokken was hebben Ruben en ik een middagje op de bank doorgebracht met ijs en TV. Het was ineens erg stil in huis! Maar gelukkig kregen we nog een toetje in de vorm van Jan-Marc Adelheid, Tessel en Sjoek. Lieve vrienden die we al lang niet meer gezien hadden en met een RV de staat rond reisden. We voegde nog meer "must-go" plekken toe aan onze reisplannen en genoten van alle verhalen.

Uiteindelijk ging Ruben naar school en Wiegert terug aan het werk. Suzanne en ik verzonnen van alles om ons te vermaken. We bouwden zelfs pinata's van papier-marche voor mijn verjaardag. Ik maakte het huis schoon, reorganiseerde alle kasten en laadjes, waste alle was en begon aan twee nieuwe blogs om mijn schoolervaringen te bewaren. Ik begon zelfs aan het schoonkrabben van de voegen in de badkamer. Afijn, het moge duidelijk zijn. Het was de hoogste tijd om weer aan de slag te gaan. Voor Suzanne om haar vriendinnen weer te zien en voor mij om weer met collega's op te trekken en te doen waar ik plezier in heb. De zomer was heerlijk, crazy en bijna endless, bijna.