woensdag 27 januari 2010

101 Chihuahua's and counting

Regelmatig hoorden jullie over nieuws uit de natuur. Zoals de herten, die zo nu en dan vlak voor mijn auto de weg overspringen. Nu ik regelmatig over Chrystal Springs rijd om naar mijn werk te gaan kijk ik toch wel wat beter uit. Ik moet er niet aan denken dat ik er een aanrijd. Verder waren er natuurlijk de zeehonden, de turkey vultures, de eekhoorntjes (sorry, daarvan is er wel een door mijn schuld overleden) en de racoons, die iedere woensdagavond braaf voor de veranda zitten te wachten op de vuilnisbak. Verder speelden de blinden geleide honden nog een gastrol. (is het trouwens blinde of blinden geleide hond?).

Het laatste komt ook vanuit de hondenhoek. Alhoewel die discussie hier nog niet is gesloten. Persoonlijk vind ik het meer op dikke ratten lijken, maar daarin sta ik geloof ik alleen, want ze zijn hier enorm populair. Ik heb het natuurlijk over de chihuahua. Of het door de film komt of gewoon omdat ze zo klein zijn, daar ben ik nog niet uit. Voor mij is dit soort klein niet hetzelfde als schattig trouwens. En bovendien zijn ze niet allemaal even klein, want die van Suzanne’s vriendin Vivian lijkt meer op een net iets teveel opgestopt knuffelbeest, waarvan de vulling niet in de pootjes kon komen. Waarschijnlijk heeft zijn populariteit hem aan voldoende extra snacks geholpen. Ze komen natuurlijk niet toe aan voldoende beweging, want chihuahua’s kunnen klaarblijkelijk niet zo goed lopen. Ze worden namelijk allemaal gedragen, al dan niet leuk uitgedost als prinses of basketball speler.
Meestal maak ik me niet zo druk over die beestjes, zolang ik me nog niet heb laten overhalen om er zelf een aan te schaffen en dat zal heel binnenkort ook niet gebeuren. Doe mij maar een echte hond, die zelf loopt. Ik ben er nog niet uit of het laatste nieuws over de beestjes nou grappig is of juist zeilig. Er schijnen nu zoveel chihuahua’s te zijn in California dat de asiels overbelast zijn. Ik denk dat veel mensen er na een tijdje zelf ook achterkomen dat die schattigheid erg tegen valt in de praktijk, vooral als ze eenmaal toch 17 pond zijn geworden terwijl de media toch blijft volhouden dat ze beslist niet zwaarder worden dan 10 pond. Dan is dat toch flink sjouwen met zo’n beestje. Anyway, om het overschot tegen te gaan worden de schatjes nu op grote schaal verscheept naar andere staten en blijkbaar vooral naar New York. Daar woont natuurlijk iedereen in een appartement en zo’n trendy hazewindhond is op de lange duur vrij onpractisch, alhoewel wel heel modisch in het Central Parc met een gebreide trui aan.
Nu ik eraan denk worden ze waarschijnlijk niet verscheept, want dat zou maar lastig zijn, helemaal door dat Panamakanaal. Zouden ze met de trein gaan in een speciale goederen wagon met miniatuur kooitjes of gewoon in een grote aanhanger met speciaal voor Chihuahua uitgeruste hondenmandjes. Ik denk dat we binnekort wel een nieuwe film tegemoet kunnen zien van 101 Chihuahua’s die ontsnappen en in de Rockies een nieuw bestaan opbouwen. Let op mijn woorden.

Geen opmerkingen: