zondag 29 maart 2009

TV nieuws

Sommige mensen blijven op de hoogte van het minder belangrijke laatste nieuws in de wachtkamer van de huisarts of bij de kapper. Ik blijf op de hoogte tijdens het strijken. Dit onaangename karweitje is altijd een stuk leuker met de TV aan. Overdag komt er van alles voorbij, heren figuurschaatsen, het laatste nieuws uit Hollywood en de nieuwste manieren om eindelijk dat perfecte figuur te krijgen zonder enige moeite what so ever. Daar ergens ontdekte ik een speciale vrouwenzender waar Erin Brockovich (je weet wel van die film met miss Julia Roberts) haar eigen programma heeft en verhalen over opmerkelijke vrouwen vertelt die het recht in eigen hand hebben genomen. Tijdens het reclameblok vernam ik dat er nu ook een film is gemaakt door de moeder van Natalee Holloway. (Al dan niet vermoord door de figuur Pieter vender Sloet). Volgens de aankondiging om ouders te waarschuwen voor de gevaren die onze kinderen lopen. Net als bij andere films die gemaakt worden over tragische gebeurtenissen kan ik me nooit aan de indruk onttrekken dat er tegelijkertijd een leuke winst wordt gemaakt over de rug van de slachtoffers. Maar he, wie ben ik, misschien gaat het geld wel naar een goed doel.

The no 1 Ladies Detective Agencie. Ook in Nederland Binnenkort?


Leuk nieuws op deze zender kwam van de aankondiging van de verfilming en de serie van Alexander McCall Smith's boeken "the no1 Ladies Detective Agencie". Een serie van de BBC die nu ook in de US op TV komt. Ik heb genoten van de door vriendin Anneke warm aanbevolen boeken van deze schrijver en kijk uit naar de serie. Nu maar hopen dat ik tussen de honderden zenders deze ene weer kan achterhalen, zeker nu we weer een nieuw kastje hebben van AT&T in plaats van Dish Network. Maar waarschijnlijk gaan de kinderen mij wel helpen met het automatisch opnemen zodat ik lekker kan kijken wanneer ik wil en de irritante reclameblokken kan doorspoelen. Jongens, hebben jullie nog iets te strijken vandaag?

1 opmerking:

Unknown zei

Check ik hier in Sydney jullie website! Zijn er geen updates!! :( Hoe is het daar aan de andere kant van de oceaan ;)