zondag 16 oktober 2011

Jetlag

Het is aarde donker. Ik kan niet zien hoe laat het is want het display van de wekker staat uit. Het is stil. Zachtjes ga ik naar het toilet om daar op mijn horloge te kijken. Het is half vijf. Tegen beter weten in ga ik het toch nog even proberen. Ik draai en gooi het deken van me af om het vervolgens weer terug te pakken omdat ik het koud krijg. Allerlei gedachten malen door mijn hoofd. Ah, jetlag. Ik besluit dat vijf uur laat genoeg is om op te staan. Geen slechter moment om in je bed te liggen dan 's morgens vroeg tijdens een jetlag als alle andere huisgenoten lekker liggen te snurken en de gedachten door je hoofd gaan malen. Tijd voor een kopje thee!

Als alle deuren dicht zijn en de thee klaar is zet ik de skype aan om even het andere thuisfront te checken. Alles gaat natuurlijk uitstekend. Opa en oma zijn lekker in het bos geweest en Suus heeft haar eerste 5 km gelopen. Gelukkig vond ze het leuk want ze wil op atletiek en dat is natuurlijk meer dan hoog en ver springen. Daar gaan we eerst maar werk van maken als ik terug kom. Kijk hier begint de jetlag zich eindelijk van zijn betere kant te laten zien. Het malen maakt plaats voor plannen. Om deze positieve ontwikkeling kracht bij te zetten stop ik de oortjes van de I-pod in mijn oren. Ah, the universe is calling again: You can't always get what you want, but if you try some time, you just might find, that you get what you need. Zo is het het maar net! De volgende nummers van mijn vrienden The Stones en de thee doen de rest.

Maar plannen voor volgende maand hoeven niet vandaag af, dus eerst het plan voor vandaag. Vandaag ga ik samen met Wiegert eerst lekker genieten van San Mateo en omgeving. Even terug naar de heuvels en de oceaan, genieten van de zon en de wind en een kopje koffie op het terras in Main street in Half Moon Bay en ik ga naar Ruben en zijn kornuiten luisteren in de garage van Drew. Morgen is vroeg genoeg voor de rest.

En terwijl Santana intussen net doet of het laat in de avond is, is het hier toch alweer bijna half zeven geworden. Tijd voor nog een kopje thee.

Geen opmerkingen: