dinsdag 6 januari 2009

Weer thuis

We zijn weer thuis. De kinderen zijn weer naar school. Ms. Spaulding klaagde dat ze nog nooit zo'n klas met slaperige kinderen had meegemaakt. Over een paar dagen zal iedereeen wel weer gewend zijn. Gelukkig kreeg ik mijn leesgroepje tijdens mij tutoruur mandag ochtend toch nog enthousiast voor het verhaal en ontstond er nog een interessante discussie over het feit of je een nerd bent als je goed kan pianospelen, maar tegelijkertijd ook goed bent in sport. (nee dus. SPORT is de reddende factor voor degene die zich daar zorgen over maakt.) Wij zijn maandag eerst nog maar eens lekker spontaan "uit eten" geweest, bij Fresh Choice (de gezonde fastfood) en hebben David en Denise en hun dochter Emmaline aangestoken met onze Hollandse spontane actie, hun nieuwe voornemen voor dit jaar. Misschien zien we ze nog eens voor een onverwacht kopje koffie.

Mijn goede voornemens laten zich niet sturen door vooropgestelde data, maar laten zich meer leiden door gebeurtenissen en sudderen eerst een poosje voordat duidelijk wordt wat ze eigenlijk zijn. Ik maak me eerst nog even druk met het opbergen van de kerstversiering, dat gezien de Amerikaanse hoeveelheid, aanvoelt als het opruimen van de kerstversiering op de Voorwegschool. Daarnaast liggen er natuurlijk nog de restanten van een week Nederland en een week Skivakantie. Op de voetbal tafel ligt nog een enkele skisok, want ook skisokken ontkomen niet aan het lot van het sokkenmonster. Mijn portemonnee zit nog vol euro's, maar de drop en de stroopwafels zijn wel al op.


Wiegerts kwartaal komt nog maar langzaam op gang, dus gelukkig is er tussendoor wel even tijd voor een kopje koffie.


Het weekje Nederland was al vanouds leuk en hectisch ondanks het feit dat we weinig gepland hadden. Het leukste zijn de spontane acties en ontmoetingen, zoals de straatborrel, de ontmoetingen op de Binnenweg en tijdens het hardlopen in het bos met onze trouwe hardoopmaatjes, eten met vrienden en familie en natuurlijk de logeerpartijtjes. Als ik deze rij van de leukste dingen zie, weet ik niet meer wat nu eigenlijk echt het leukste was. En dan is het altijd weer jammer dat we geen tijd hadden om al die andere lieve vrienden te zien die we ook missen. Misschien in de zomer. We gaan ons best doen. Intussen proberen we nog steeds zoveel mogelijk te genieten van al het moois in onze omgeving hier in de US, zoals het prachtige Lake Tahoe. Ook Hawai staat nog op het lijstje, want dichterbij dan we er nu bij zijn gaat nooit meer gebeuren en welicht zit er nog een reisje naar Mexico in tijdens de zomervakantie want genieten moet je doen zolang het kan.


Over onze avonturen in Tahoe zal ik een aparte blog schrijven en speciaal voor Annika die binnekort zelf op reis gaat een verslag van de vliegreis.


Liefs van ons allemaal en succes met het gareel.

Geen opmerkingen: