woensdag 22 oktober 2008

boekwinkels


Wij zouden eigenlijk naar de film gaan.
Naar de film gaan is voor mij iets geworden dat ik samen met vriendinnen doe. Kopje koffie, een leuke film en dan noch een beetje nakletsen en dat natuurlijk het liefst met een wijntje. Vorige week ben ik nog met Jacoline naar Nick en Noah geweest. Alhoewel de poster een romantische film beloofde hadden we het gevoel dat we in de toneelschuur beland waren tijdens de Nederlandse filmdagen. Een romantische cultfilm. Wij hebben er evengoed van genoten.

Maar ik dwaal af. Zaterdag zouden we eigenlijk naar de film gaan, Anita, ik en Anita's vriendin Sandy, die een paar jaar in Nederland heeft gewoond. Voetbal gooide roet in het eten. De wedstrijd van Anita's zoon Ansel was niet om 8 uur 's morgens maar om 8 uur 's avonds - dat krijg je met dat AM en PM - dus spraken we af bij Borders de boekwinkel, zodat we in ieder geval nog wel even konden kletsen en koffiedrinken

Ik had jullie eerder al verteld over de Starbucks, maar wil je echt lekker rustig van een kopje genieten, ga dan naar de grotere boekwinkels. Als je ook nog van boeken houdt ben je er niet meer weg te slaan. Helaas voor Anita gooide de voetballende zoon roet in het eten zodatzij al snel weer verttrokken was. Sandy en ik bleven en we raakten in een goed gesprek over alles wat ons zoals bezighoudt. Het klikte meteen en binnenkort gaan we met onze families iets leuks doen en herrinneringen ophalen uit Nederland.

Na ons gesprek waren we wel toe aan iets luchtigs en een bezoek aan de boekenwinkel gaat bijna nooit voorbij zonder de aanschaf van een nieuw boek, dat maakt het koffiedrinken dan wel weer een stuk duurder dan bij Starbucks. (Alhoewel de bekers daar ook erg verleidelijk zijn heb ik gemerkt). Dit keer heb ik een leuk boek gevonden over San Francisco. Ik heb geen idee of het vertaald is in het Nederlands, maar voor wie het Engels geen probleem vindt en in San Fransisco is geweest of er nog eens heen wil is dit een leuk boek om te lezen. Het heet : A Writer's San Fransisco. Eric Maisel beschrijft verschillende plekken van de stad zoals het nu is, zoals het in de jaren 60 en 70 was of zoals zijn grootmoeder van vijfennegentig het beleeft. Je kunt het meenemen in het vliegtuig en alsvast kennismaken met de straten en winkels in de stad of gewoon thuis genieten van de mooie verhalen en de tekeningen die bij ieder hoofdstuk staan.

Dus, behoefte aan een goed gesprek of een mooi boek of gewoon even een rustig moment? De boekenwinkel is the place to be.


Read on.

PS ik ontdek net dat je het boek op Amazon goedkoper kunt koper dan in de winkel en je kunt bovendienhet boek bekijken een hoodstuk lezen op de volgende link: http://www.amazon.com/gp/reader/1577315464/ref=sib_dp_pt#reader-link (even copieren en in internet plakken)

Geen opmerkingen: