maandag 13 oktober 2008

Reageren?

Lieve allemaal,

Sommigen van jullie hebben reeds begrepen dat het maken van deze blog voor mij (Anja) een hele stap is in de moderne techniek. In de tijd dat ik nog bij Wang werkte dacht ik altijd dat ik erg up to date was, maar die tijd is lang geleden en zelfs mijn moeder (sorry mam, no offence) heeft vaker haar mobiel bij zich dan ik. Afijn, op verzoek van een zeer kritische vriendin (Sorry Anneke, no offence) heb ik uitgevonden hoe je op de blog kunt reageren:
- Gewoon op de titel klikken
- Onderaan het bericht klikken op "reactie plaatsen"
- en voila, er verschijnt een schermpje waarin je je verhaal kwijt kunt.

De reacties zijn openbaar, dus persoonlijke berichten kunnen gewoon naar de e-mailadressen: anja.spaans@gmail.com en wiegert.tierie@gmail.com . Uiteraard blijf ik in volledige controle op wat daar gebeurt en kan ik natuurlijk uurlijks inloggen om ieder ongewenste commentaar te verwijderen. Een kind kan de was doen, zou mijn vader zeggen, alhoewel ik dat nog niet heb zien gebeuren, althans hier in huis. (he, nieuwe uitdaging?)

Intussen hebben wij hier een heerlijk week-end doorgebracht in Tahoe. De herfst is hier nu ook ingetreden. Ik denk dat de herfst hier mijn favoriete jaargetijde is, met voornamelijk de mooie herstdagen die we in Nederland soms hebben. Misschien moeilijk te geloven, maar ik heb de kou een beetje gemist. Lekker met je trui naar buiten. En koud was het in Tahoe. Omdat we intussen erg verwend zijn hier, konden we niet echt geloven dat 36 graden Fahrenheit overdag betekent dat het bijna vriest en 's avonds gewoon 5 graden onder nul is. Lake Tahoe ligt op bijna 2000 meter hoogte. Hier en daar lag een beetje sneeuw en de bergen zagen mooi wit. Ondanks mijn moederlijke waarschuwingen hadden Wiegert, Ruben en Suzanne geen jas bij zich, maar met alle shirts en truien was het toch goed te doen. Ik voel me echt bevoorrecht om deze mooie omgeving ook tijdens de rustige koudere seizoenen te bezoeken. (3,5 uur rijden). Hier beneden in de Bay Area is het een stuk warmer, maar de lucht voelt lekker fris. Buiten is het warmer dan binnen omdat de zonnewarmte de lucht verwarmt. Zodra de zon weg is, is het koud.

Iedereen is intussen op de hoogte van mijn obsessie met "wilde" dieren en ik was niet de enige die een beetje teleurgesteld was toen we Taylor Creek bezochten en alleen een creek bartsensvol (letterlijk) met zalm zagen. Op zich een prachtig gezicht, al die zalmen die in het ondiepe heldere water daar eieren komen leggen en bevruchten. Een beetje sneu wel dat ze na deze zinvolle daad doodgaan. Gelukkig waren er nog genoeg levende roze zalmen, maar ik denk dat het er over een poosje wel een beetje luguber uit zal gaan zien met al die dode zalmen.

Waarom waren we dan teleurgesteld? Een paar dagen geleden stikte het er van de wilde beren, die zich tegoed deden aan de sappige zalmen. Op nog geen 5 meter afstand kon je de beren bekijken die de zalmen gewoon met hun poten uit het water stonden te vissen. Dit week-end? geen beer te zien. We hebben nog een flinke hike gemaakt, maar de beren hadden hun buiken waarschijnlijk nog vol en lieten zich niet zien.

Evenmin trouwens als de mountain lion die nu voor de tweede keer gesignaleerd is, vlak om de hoek. De kinderen van de Parkschool mogen nu niet meer alleen naar huis. en ik heb intussen een nieuw woord geleerd: elusive. Dat is de mountain lion omdat hij moeilijk te vangen is.

Liefs van ons allemaal.

1 opmerking:

anja zei

En ha, hier is mijn reactie. Ik vind dat als je huizen bouwt in de woonomgeving van de inheemse diersoorten je ook niet moet zeuren als ze af en toe een kijkje komen nemen (en je rozen opvreten zoals de herten doen) Voordeel van mountain lion is dat je rozen heel blijven.